Menu

About

Sernik kawowo-czekoladowy


Intensywnie kawowy, kremowy sernik o konsystencji musu. Przepis pochodzi z www.mojewypieki.com

Składniki:
(składniki powinny być w temperaturze pokojowej)

180g ciastek pełnoziarnistych typu digestive (u mnie Sasanki z czekoladą z Lidla)
60g masła
750g twarogu dwukrotnie zmielonego (u mnie twaróg sernikowy w wiaderku)
250g mascarpone
4 jajka
1.5 szklanki cukru
2 łyżki mąki pszennej
200g gorzkiej czekolady
4 łyżki kawy rozpuszczalnej (drobno zmielony proszek, typu Crema/Creme)
1 łyżka likieru kawowego

Ciastka i masło umieścić w malakserze i zmiksować na jednolitą masę. Tortownicę o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia i wysypać masę ciasteczkową, wyrównać i uklepać. Schłodzić 30 minut w lodówce.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i delikatnie ostudzić (nie może być gorąca). Twaróg, mascarpone, jajka i cukier zmiksować razem do połączenia składników (nie miksować długo, żeby nie napowietrzyć sernika). Dodać mąkę pszenną, kawę, likier i zmiksować do połączenia składników. Do powstałej masy wlać roztopioną czekoladę i jeszcze raz zmiksować. Masę wylać na przygotowaną wcześniej tortownicę i piec w nagrzanym do 150 stopni piekarniku przez około 45-60 minut. Studzić w piekarniku z uchylonymi lekko drzwiczkami. Podawać dopiero po całkowitym wystygnięciu.


2 komentarze :

  1. mniam! :)
    ja muszę sobie googlnąć degistive, bo wszyscy o nich piszą a ja nie kojarzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ciasteczka degistive bywają jak yetti ;-)
      Swoją drogą, dużo piekę, a też ich jeszcze nie widziałam... Dlatego u mnie zastępczo tym razem Sasanki z Lidla.

      Usuń

Kuchnia z pasją © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka